hits
  • 26.04.2017, 21:26

New in: Nip+Fab


Jeg har egentlig aldri hatt en riktig hudpleierutine om man ser bort fra fuktighetskrem morgen og kveld. Man blir jo faktisk ikke noe yngre med rene, s jeg har lenge tenkt tanken at det begynner bli dags virkelig ta vare p huden. Jeg har fra naturens side ikke en problemhud; litt trr, litt smkviser, men lett rd i ansiktet. 


Dragon's Blood Fix Plumping Serum / Dragon's Blood Fix Plumping Mask / Dragon's Blood Fix Cleansing Pads / Dragon's Blood Hyaluronic Shot

Kjendisfavoritten Nip+Fab er et merke jeg lenge har hatt lyst teste ut og da min gode venninne Natalie kom p besk fra England tidligere denne mneden fant jeg ut at dette var et perfekt tilfelle for meg endelig f testet ut disse produktene, da de koster halvparten s mye i England enn hva de gjr her i Sverige.

Etter ha brukt de n som en del av min morgens- og kveldsrutine i nesten en mned, s m jeg si at jeg forstr hypen. Huden min har aldri vrt mykere og jevnere enn hva den er akkurat n. Jeg er dessuten bortimot kvisefri og har byttet ut min Estee Lauder Double Wear med en lett BB krem. Jeg skulle absolutt anbefale disse produktene til de med litt trrere hud, for her finns det fukt fukt fukt.

/Renate
#skjnnhet #hudpleie #nipfab #skjnnhetsprodukter #anbefaling

  • 21.04.2017, 09:59

Sunnere csarsalat


Jeg elsker salater i alle former og smaker, noe som er fantastisk med tanke p hvor sunt og kalorisnlt det er. Noe som derimot kan virkelig ta salat fra JA-mat til NEI-mat (et begrep jeg egentlig hater og jeg vil understreke at det finnes absolutt ingen NEI-mat i min verden) er en fet, kaloririk dressing. Men H! Det er jo s sabla godt med dressing! I gr var jeg veldig sugen p en csarsalat, hvor selve det som gir denne salaten sin karakter er jo nettopp dressingen. Jeg liker tanken p kunne "sunnifisere" mat uten at det skal bedrve smaken og opplevelsen. Jeg elsker for eksempel tunfiskpizzaen som Voe delte p sin blogg (som n er nedlagt, men Fitliving deler ogs en oppskrift p denne her) - Supergod!

Etter litt googling kom jeg over en oppskrift p en sunnere csarsalat p bloggen Go For Fit. Proteinrik ogs, suverent for meg som forsker bygge litt muskler. I min salat valgte jeg ha kylling, mix salat, cocktailtomat, salatslk og fetaost. Toppet med rikelig med dressing. Dressingen gjorde jeg av naturell kvarg, gresk yoghurt, flte, eggehvite, dijonsennep, hvitlk, sitronsaft, pepper og litt agave sirup. (Jeg valgte lage den med laktosfrie produkter). Fremgangsmte og full oppskrift finner dere p lenken ovenfor.

Enjoy!

/Renate
#sunn #sprek #sterk #mat #salat #csarsalat #dressing #sunn

  • 13.04.2017, 11:51

Gledelig pske!


  • 11.04.2017, 16:14

Tuesday throwback: New York


  • 11.04.2017, 10:59

Inspirasjon: Bloggere




Ida Warg - Ida Warg skriver en livsstilsblogg med fokus p helse. Her finner du oppskrifter til sunn og god mat, treningsprogram og velser samt mange personlige og motiverende innlegg. Ida er ogs en aktiv youtuber og driver nettbutikken Welloteket.

Fitliving - Maren er personlig trener, sykepleier og ernringsfysiolog, og driver bloggen Fitliving hvor hun deler sin treningsglede, kunnskap og gode humr. Det er vanskelig ikke la seg motivere av Maren som virker mte hver eneste kt med et stort smil om munnen. 

SiljeMariela - Silje Mariela omtaler seg som en "styrkecoach for jenter" og deler flittig med seg av tips til kosthold og trening samt treningsprogram p sin blogg. Hun skriver ogs veldig dype, motiverende innlegg og videoer. Spesielt vil jeg anbefale lese DETTE innlegget. 



Alexandra Bring - Oversiktlig blogg med flotte bilder og tekst bde p svensk og p engelsk. Her oser det av inspirasjon, og man fr et innblikk i Alexandras treningsrutiner samt presentert en god del lekre oppskrifter p sunn og digg mat. 

PT-Fia - Sofia er en jente med mange baller i luftet og har siden 2011 hatt sitt eget selskap med fokus p helse, livsstil og trening. Via sin blogg deler Sofia med seg av sin kunnskap med oss lesere, og man kan finne oppskrifter, tips og motivasjon flott presentert med flotte bilder.

Linn Lwes - Linn er en true fighter. Hun har lenge vrt opptatt av fitness, men da hun ble diagnostisert med lymfekreft to r siden, merket hun hvor utrolig viktig det er ta vare p sin egen helse. Via bloggen hennes flger vi hennes reise mot en sunn, sprek og sterk hverdag. Man m virkelig si hun har kommet langt og er en ekte inspirasjon for andre.

/Renate
#sunn #sprek #sterk #blogger #inspirasjon #tips #fitness #trening #kosthold #helse

  • 07.04.2017, 09:49

Hva skjer med kroppen din nr du tar pause fra trening?



Tatt i fjor sommer p ferietur til Syros. 

Jeg er snn person som blir veldig stresset av g flere dager uten trening. Nr jeg har kommet inn i skikkelig workout mode, kan jeg bli stresset bare av n eneste dag ledig fra trening. Det er hverken bra for meg mentalt eller fysisk ha et s stressende syn p treningsrutiner. Her m jeg bli mye bedre p tillate meg ha dager hvor jeg ikke trener, uten at jeg skal kjenne noen skyldflelse for det. Uten at jeg skal kjenne meg lat for det.

Det er faktisk anbefalt ta hviledager fra trening og viktig for restitusjon og muskelbygning. Ofte ser jeg at jeg blir vrende i en drlig treningsperiode over lengre tid fordi jeg fler at jeg uansett har allerede fucked up rutinen, men etter ha lest en interessant artikkel p Popsugar om hva som faktisk skjer med kroppen nr man tar en pause fra trening, s tenker jeg n at det er ikke katastrofe dersom man gr glipp av en dag eller to, eller tre! Get back out there and kick some ass! 

Jeg har nedenfor oversatt en del av tidslinjen som jeg syntes var meget interessant. Les gjerne hele artikkelen her

Tidslinje:

  • 3 dager: Du kommer nok ikke merke mange synlige effekter, men kroppen din begynner endre seg innvendig. Kroppen merker at du mister muskelfiber og tar tiltak for bevare muskelen. Du merker ikke mye av dette selv og du kommer ikke ke din fettmengde s lenge din diett ikke drastisk forandrer seg.
  • 10 dager: Du begynner miste definisjon.
  • 2 uker: Dette er hvor du begynner miste muskelmasse, men bli ikke redd - du mister ikke styrke. Dersom du er vandt til bruke 14kg hantler p trening, s br du kunne kommer tilbake og fortsette som om du ikke har vrt borte fra trening. Power athletes (tenk HIIT, kardio, lpning) vil fortsatt ha sin styrke, mens strength athletes (tenk bodybuilders) vil kunne se minskning p dette tidspunktet. Derimot, som nevnt, ingen drastisk endring i vekt, ingen endring i kroppsmasse eller fettprosent. 
  • 3 uker: Betydelig reduksjon i anaerobic kapasitet og ytelse under aktiviteter som sprint og HIIT.
  • 4 uker: P dette tidspunktet kommer du merke at du kanskje blir litt andpusten nr du kommer deg tilbake p treningssenteret. Teknisk sett s inkluderer dette en "opp til 10% reduksjon i maksimal kraft produksjon av muskel" og begynnelsen av "en reduksjon i aerob kapasitet".

/Renate
#sprek #sterk #sunn #trening #hviledager

  • 05.04.2017, 09:02

Eggelatte


Jeg beklager meget skitne vinduer. 

Jeg elsker egg og kunne fint spist egg hver dag til frokost i en eller annen form. Egg er en fantastisk rvare som er proppfull av deilige proteiner (flott for meg som skal bli sterk!) og rik p nringsstoffer. En klar vinner i et sunt kosthold. 

Egg er ogs s utrolig allsidig og da jeg kom over en oppskrift p ggelatte hos Clean Eating by Annika s bestemte jeg meg for teste ut denne veldig enkle oppskriften. Alltid gy teste nye saker vet dere! Resultatet ble vel litt s som s, men det var i bunn og grunn helt min egen feil. For det frste har vi jo verdens drligste stavmikser s fikk ikke mikset opp egget ordentlig og for det andre tok jeg helt av med kryddningen. Jeg leste helt enkelt feil og blanda i kardemomme (altfor mye av det), kanel OG vaniljepulver. Jeg burde nok testet n smak om gangen og vrt litt mer forsiktig. You live and you learn!

Jeg har tro p konseptet og kommer teste litt mer fr jeg gir min endelige dom. 

/Renate
#sprek #sterk #sunn #egg #kaffe

  • 04.04.2017, 14:21

Ikke den beste begynnelsen



Kjekkasen min ute og mosjonerer i Verdal i januar. 

Jeg ligger i sengen p dag to. Klokken har sltt to p ettermiddagen. Her har jeg ligget nesten hele dagen, helt stille. Min Fitbit viser 304 steg og en kaloriforbrenning p 792. Gitt opp allerede? Nei da. Men s flaks som jeg har s har jeg klart f noen slags kink i ryggen s det stikker som en kniv inn i meg ved minste bevegelse. Ikke helt den beste begynnelsen p mitt sprek, sterk & sunn eksperiment. Ja, ja, snn kan det g. Det er viktig ikke gi opp bare for at man opplever litt motgang. Motivasjonen og iveren er i alle fall fortsatt p plass.

Nr man uansett m ligge i ro, ser jeg denne tiden som en bra mulighet til google seg frem til gode, sunne matoppskrifter som jeg skal teste fremover. Jeg er inne p sporet av rene, gode rvarer og mat lagd fra bunn. S her skal halvfabrikat elimineres s godt det lar seg gjre. Jeg sitter ogs og vindushopper p outnorth.se og naturkompaniet.se. Det er mye utstyr man behver for en fjellvandring s det er greit bli litt kjent med hva som finns fr man investerer i noe. Da kjennes ikke dagen helt bortkastet i alle fall.

/Renate
#sprek #sterk #sunn

  • 02.04.2017, 20:59

Sprek, sterk & sunn



Slenger med et turbilde fra i fjor hst for illustrasjon.

Jeg har lenge prvd finne meg selv i en rotete verden med mye sty. Hvem er jeg? Hvem vil jeg vre? Hvordan vil jeg forme mitt liv slik at jeg med glede og stolthet kan se tilbake p det nr jeg en gammel, skrpelig fru har blitt? Det har vrt s uendelig mange potensielle svar p disse sprsmlene opp igjennom rene, og kjenner jeg meg rett s kommer det nok nye svar s lenge jeg puster.

For noen uker siden skulle jeg bygge en egen web app og du kan tro den skulle ta av. S skulle jeg tjene nok penger p den til leve det ste liv resten av mine dager. For et r siden skulle jeg skrive en bok hvor jeg tar utgangspunkt i mitt eget liv. Den skulle bli oversatt til alle verdens sprk. S skulle jeg tjene nok penger p den til leve det ste liv resten av mine dager. Og slik har det alltid vrt. Et genialt svar popper opp i hodet mitt og jeg er superivrig i kanskje 3 dager fr iveren blekner og dr.

N har jeg en ny plan, igjen. Men jeg er hpefull for denne, da interessen i dette har vrt til stede en stund n. Det hjelper ogs at kjresten min er s p ballen nr det kommer til akkurat dette temaet. Det hjelper alltid p motivasjonen om man kan vre to om noe, ikke sant? N skal jeg bli sprek. Jeg skal bli et friluftsmenneske og vandre i skog og mark. Jeg skal bli sterk. Jeg skal lfte tyngre vekter enn jeg noensinne har lftet fr. Jeg skal bli sunn. Jeg skal lre meg mer om kosthold og spise mat som min kropp jubler av glede av.

"Er DET din store slagplan?" tanker du kanskje. Ja. Og jeg vil ta med dere p den turen jeg skal gi meg ut p. S fr vi se da dere, om det holder lengre enn 3 dager. 

/Renate
#sprek #sterk #sunn

Renate

The world through my lens.


Contact me

fotograf.renate@gmail.com


Follow

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no